Pedagogové:
Ivana Polerecká
Eva Lešková
Asistentka pedagoga: Ivana jelínková
Telefonní číslo ke Včelkám: 725 849 090
Název Třídního vzdělávacího programu:
„VČELKY LETÍ ZA POZNÁNÍM“
Anotace:
U Včeliček nuda není, toužíme tu po vědění.
Tancujeme, zpíváme, radost z toho vždy máme.
Všichni jsme tu kamarádi, všichni se tu máme rádi.
A když všechno umíme, do školy se těšíme.
Charakteristika třídy
Předškolní třída s hudebně pohybovým a environmentálním zaměřením. Tato třída preferuje kromě činností daných školním vzdělávacím programem hudební činnosti, pro které je vybavena pianem a dětskými hudebními nástroji. Hudby se využívá hojně i pro hudebně pohybové chvíle a v práci s nadanými dětmi v pěveckém kroužku, který prezentuje MŠ na veřejnosti. Rovněž je využíváno prvků muzikoterapie, dětského aerobiku, tvořivé dramatiky a prvků jógy. Jsou zařazovány denní logopedické chvilky za pomoci jednoduchých artikulačních cvičení. V pedagogickém působení jsou používány metody prožitkového, kooperativního, situačního a sociálního učení. Další preferované činnosti jsou výtvarné a pracovní. Důraz je kladen také na rozvoj předčtenářských a předmatematických dovedností. Pedagogové spolupracují se ZŠ, připravují děti na školní docházku.
Čemu se budou Včelky věnovat ve svém zaměření
- Zpívání v pěveckém sboru SLUNÍČKO
- Muzikoterapie – hry s hudbou, hry s pohybem, hud. nástroji, poslech, relaxace, rytmické
- Pravidelné zdravotní cvičení (uvnitř i venku)
- Poznávání přírody – prodloužené vycházky
- Plavecký výcvik (duben – červen)
- Předčtenářská a předmatematická gramotnost – hry s písmenky a s číslicemi
- Matematické dovednosti – hry s čísly
- Grafomotorika (pravidelné ,,kreslení“, správný úchop tužky, pracovní listy)
- Samostatnost při výtvarných a pracovních činnostech, stolování, sebeobsluze
- Komunikace a kladné vztahy mezi dětmi, pozitivní myšlení
Priority pedagogů
- Dítě je součástí veškerého dění u nás ve třídě
- Kamarádské vztahy mezi dětmi a dětská přátelství
- Důvěra mezi učiteli a dětmi
- Příběhy místo poučování
- Zpívání a hraní na různé hudební nástroje, muzikoterapie
- Situační a prožitkové učení při každé příležitosti
- Zážitek je víc než dokonalý výsledek
- Společná činnost a příležitost ke společným zážitkům
- Přátelská komunikace s rodiči
- Poznávání přírody