Pedagogové:
Ivana Polerecká
Mgr. Libuše Stupková
Asistent pedagoga:
Ivana Jelínková
Telefonní číslo k Motýlkům: 725 849 097
Charakteristika třídy
Předškolní třída preferující kromě činností daných školním vzdělávacím programem hudební činnosti, pro které je vybavena digitálním pianem a dětskými hudebními nástroji. Hudby se využívá hojně i pro hudebně pohybové chvíle a v práci s nadanými dětmi v pěveckém kroužku, který prezentuje MŠ na veřejnosti. Rovněž je využíváno prvků muzikoterapie a dětského aerobiku. Pravidelně jsou zařazovány logopedické chvilky za pomoci jednoduchých artikulačních cvičení. Další preferované činnosti jsou výtvarné a pracovní, důraz je kladen také na rozvoj předčtenářských a předmatematických dovedností. Děti se seznamují s digitální technologií (konstruktivní hry a činnosti, práce s interaktivní tabulí, tablety). V pedagogickém působení jsou používány metody prožitkového, kooperativního, situačního a sociálního učení. Učitelky připravují děti formou hry na vstup do základní školy.
Název třídního vzdělávacího programu:
„Leť motýlku, leť a poznávej svět“
Anotace TVP:
Leť motýlku, leť, prozkoumáme svět.
Zazpíváme písničku, zatančíme chviličku.
Zamáváme křidélky, pohrajem si s písmenky.
A když všechno umíme, do školy se těšíme.
Čemu se budou Motýlci věnovat ve svém zaměření
- Pravidelné zdravotní cvičení a dostatek pohybových aktivit pro zdravý vývoj dětí
- Poznávání a ochrana přírody, třídění odpadu
- Muzikoterapie – hry s hudbou, hry s pohybem, hud. nástroji, poslech, relaxace, rytmické činnosti
- Plavecký výcvik (duben – červen)
- Předčtenářská a předmatematická gramotnost – hry s písmenky a s číslicemi
- Grafomotorika (správný úchop tužky, pracovní listy)
- Samostatnost při výtvarných a pracovních činnostech, stolování, sebeobsluze
- Komunikace a kladné vztahy mezi dětmi, pozitivní myšlení
Priority pedagogů
- Dítě je součástí veškerého dění u nás ve třídě
- Kamarádské vztahy mezi dětmi a dětská přátelství
- Důvěra mezi učiteli a dětmi
- Příběhy místo poučování
- Zpívání a hraní na různé hudební nástroje, muzikoterapie
- Situační a prožitkové učení při každé příležitosti
- Zážitek je víc než dokonalý výsledek
- Společná činnost a příležitost ke společným zážitkům
- Přátelská komunikace s rodiči
- Poznávání a ochrana přírody