Bc. Jitka Černá
Bc. Michaela Kotalová
Mgr. Eva Smetanová
Telefonní číslo k Zajíčkům: 725 849 091
Charakteristika třídy:
Ve třídě Zajíčci jsou děti 3– 4 leté. Snažíme se o všestranný rozvoj dětských schopností a dovedností, o vytvoření příjemného a pohodového prostředí, podporujeme kamarádství, ochotu si pomáhat a spolupracovat, vzájemně se respektovat, prožívat svoji identitu, být empatičtí. Klademe důraz na osobnostní a sociální rozvoj dítěte. Třída je rozdělena na koutky pro hry a pracovní činnosti, část volného prostoru na kobercích je vymezena pro pohybové a tvořivé činnosti. Uplatňujeme prvky artefiletiky – tvořivé a zážitkové vzdělávání a prvky dramatické výchovy. Klademe důraz na environmetální vzdělávání, na rozvoj citových vztahů k přírodě a její ochranu. Zařazujeme návštěvu přírodovědné stanice, delší vycházky do přírody, experimentujeme.
Název Třídního vzdělávacího programu:
„Jsme Zajíčci skotačiví, veselí a stále hraví.“
Anotace Třídního vzdělávacího programu :
Krůček sem a krůček tam, do světa se podívám.
Poznám nové kamarády, postavím si z kostek hrady.
Budu si hrát, povídat, cvičit, zpívat, tancovat,
u Zajíčků jsem já rád.
Čemu se bude třída Zajíčků věnovat ve svém zaměření:
-
- Logopedické prevenci – jednoduchá artikulační cvičení, motorika mluvidel
- Smyslovému vnímání
- Arteterapii – vyjadřování pocitů pomocí barev a výtvarných technik
- Předčtenářské gramotnosti – vytváření čtenářských návyků, návštěvy knihovny
- Předmatematické gramotnosti – logické uvažování, řešení problémových situací
- Pravidelnému cvičení a pohybovým činnostem pro zdravý vývoj dětí
- Hudebně zaměřeným činnostem – zpěv, hra na rytmické nástroje, spojování pohybu s hudbou
- Výchově ke zdravému životnímu stylu a ekologii
- Přírodovědnému poznávání – delší vycházky do přírody za příznivého počasí, experimenty, návštěvy přírodovědné stanice
- Procvičování jemné a hrubé motoriky pro rozvoj grafomotoriky
- Společné výzdobě třídy a nejbližšího okolí MŠ
- Společnému vytvoření pravidel chování, podle kterých se budeme všichni řídit
- Důvěře mezi učiteli a dětmi
Zaměření, dlouhodobé cíle třídy
- Společně se pokusíme o vytváření pohodové atmosféry plné důvěry, klidné a bezpečné prostředí třídy i MŠ.
- Budeme chránit své zdraví, rozvíjet kladný postoj k životu a osobnosti, pochopení svého těla, pojetí sebe sama.
- Budeme se snažit o zautomatizování základních mravnostních návyků – pozdrav, prosba, poděkování, omluva…
- Společně s rodiči se budeme snažit potlačovat negativní projevy chování v dětském kolektivu, budeme se snažit o sebehodnocení.
- Laskavou důsledností a vlídnou neústupností budeme podporovat u dětí získávání zdravého sebevědomí, samostatnosti, pomáhat si navzájem, rozvíjet dětská přátelství.
- Uvědomit si, že každý je něčím výjimečný, má svoje práva, ale dokáže přiznat stejná práva druhým, umět druhého respektovat a tolerovat. Umět odložit svá přání na pozdější dobu, vždy nemohu mít to, co právě chci.
- Povedeme děti k poznávání a ochraně přírody, nezapomeneme na seznámení s tříděním odpadů a vhodný odpadový materiál budeme využívat i při svých tvořivých činnostech, jelikož téměř ze všeho se dá něco pěkného vytvořit.
- Rozšiřovat povědomí dítěte o bezprostředním i širším okolí, kde žije, co kolem sebe vidí. Vést k pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale také poškozovat a ničit.
- Budeme zachovávat a ctít české národní zvyky a tradice a radovat se z nich.
- Budeme zařazovat cvičení s prvky dětské jógy, činnosti s prvky muzikoterapie a arteterapie.
- Budeme směřovat k všestrannému rozvoji dětské osobnosti – rovnoměrně zařazovat plnění cílů ze všech vzdělávacích oblastí.